Latest News

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Κατόπιν εορτής ακύρωσαν τη μεταστέγαση των δικαστηρίων Πειραιά στο κτίριο "Κεράνης"





Αν και πλέον δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, εκδόθηκε τώρα από το Συμβούλιο της Επικρατείας απόφαση που ακυρώνει μετεγκατάσταση των δικαστηρίων του Πειραιά στο κτίριο της καπνοβιομηχανίας Κεράνης... στη Θηβών. 
Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο στο οποίο είχαν προσφύγει τρείς δικηγόροι του Πειραιά έκρινε οτι ειναι άκυρη η απόφαση των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Δικαιοσύνης με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την μετεγκατάσταση των δικαστηρίων καθώς δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία. Ωστόσο η απόφαση είναι άνευ σημασίας δεδομένου ότι ήδη ο υπουργός Δικαιοσύνης αλλά και οι εμπλεκόμενοι στην διαδικασία φορείς όπως ο Δήμος Πειραιώς έχουν συμφωνήσει για την μετεγκατάσταση των δικαστηρίων στη Ράλλειο Σχολή. 
Ειδικότερα, το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε τρεις Πειραιώτες δικηγόρους που ζητούσαν να ακυρωθεί η απόφαση των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Δικαιοσύνης με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την αναδιαρρύθμιση του κτιρίου των παλαιών καπναποθηκών της καπνοβιομηχανίας «Κεράνης», επί της οδού Θηβών, του Δήμου Αγίου Ι. Ρέντη, για την στέγαση των δικαστηρίων του  Πειραιά και άλλων δημόσιων υπηρεσιών.
Οι δικηγόροι του Πειραιά υποστήριζαν ότι «η μεταστέγαση των δικαστικών υπηρεσιών του Πει­ραιά στο επίμαχο κτήριο πλήττει την ορθή και εύρυθμη απονομή της Δι­καιοσύ­νης και τα επαγγελματικά τους συμφέροντα, δυσχεραίνοντας την άσκηση του λειτουργήματός τους».
Το Ε΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με την υπ΄ αριθμ. 1113/2015 απόφασή του έκανε δεκτή την προσφυγή των δικηγόρων και ακύρωσε την επίμαχη υπουργική απόφαση.
Και αυτό γιατί δεν τηρήθηκε η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η οποία ολοκληρώνεται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου, όπως προβλέπει η νομοθεσία (νόμος 1650/1986).
Ακόμη, σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας δεν διερευνήθηκαν και «τα ζητήματα της προσβασιμότητας του επίμαχου κτηρίου για την κάλυψη των αναγκών στέγασης των δικαστη­ρίων του Πειραιά, τα οποία καλύπτουν και νησιά Αργοσαρωνικού, όπως και των επιπτώσεων του έργου από κυκλοφοριακής απόψεως, σε σχέση με τις προβλέψεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας».